A K-rácsozású szerkezettel épült hidat 1955-ben adták át. A szerkezet gyorsan összeszerelhető katonai híd elemeiből épült.
A híd azzal a céllal épült, hogy a sziget déli részén lévő – ma már nem
működő – Óbudai Hajógyár közvetlen vasúti
vágánycsatlakozást kaphasson, emiatt íveli át a folyót – szokatlan módon –
ferdén. A hídra vezető iparvágány a megszűnt jobb parti körvasút Óbuda-Gázgyár állomásának déli
végén ágazott ki. (Óbuda-Gázgyár állomásról észak felé ágaztak ki az Óbudai
Gázgyárba vezető üzemi vágányok, az aquincumi deltavágányon keresztül
pedig a 2-es vasútvonalon Esztergom felé és közvetlenül az Újpesti vasúti hídra is
vezetett vágány. 1978-ig dél felé a K-híd
kiágazása után egy vágány becsatlakozott a Szentendrei HÉV
vonalához.) A hídra vezető iparvágányokat a Gázgyár megszűnte után az 1990-es évek végén
felszedték, a hídon viszont megmaradtak.(Forrás: Wiki)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése