2013. június 10., hétfő

K hídnál árvíz idején







A K-rácsozású szerkezettel épült hidat 1955-ben adták át. A szerkezet gyorsan összeszerelhető katonai híd elemeiből épült.
A híd azzal a céllal épült, hogy a sziget déli részén lévő – ma már nem működő – Óbudai Hajógyár közvetlen vasúti vágánycsatlakozást kaphasson, emiatt íveli át a folyót – szokatlan módon – ferdén. A hídra vezető iparvágány a megszűnt jobb parti körvasút Óbuda-Gázgyár állomásának déli végén ágazott ki. (Óbuda-Gázgyár állomásról észak felé ágaztak ki az Óbudai Gázgyárba vezető üzemi vágányok, az aquincumi deltavágányon keresztül pedig a 2-es vasútvonalon Esztergom felé és közvetlenül az Újpesti vasúti hídra is vezetett vágány. 1978-ig dél felé a K-híd kiágazása után egy vágány becsatlakozott a Szentendrei HÉV vonalához.) A hídra vezető iparvágányokat a Gázgyár megszűnte után az 1990-es évek végén felszedték, a hídon viszont megmaradtak.(Forrás: Wiki)



Nincsenek megjegyzések: