2009. április 22., szerda

Északi Összekötő vasúti híd or Northern Railway bridge

Napjainkban




Belülről







Az olasz Fratelli Marsiglia et Co. Vállalat határozta el az Óbuda és Újpest közötti egyvágányú Duna-híd építését, és 1894-ben látott hozzá a szintén olasz Societa Nazionale delle Ufficine di Savigliane cég.
A forgalomnak 1896. november 3-án adták át.
Hányatott sorsú hídunk építése tovább folytatódott.
A híd újjáépítését a Hídépítő Vállalat -építésvezető Petik Ernő - 1953 öszén, a felrobbantott mederpillér és hídfő helyreállításával kezdte meg, amelyet Larssen falakkal biztosítottak. A híd tervezője Schüller Frigyes volt. A mederhíd szerelését a MÁVAG 1954 tavaszán kezdte meg. 1954 nyarán a hídépítőknek a nyári nagy dunai árvízzel is meg kellett küzdeniük.
A fél-állandó jellegű szerkezet átépítését az 1994-ben, és 2006-ban elvégzett részletes II. fokú hídvizsgálatok alkalmával megállapított súlyos hiányosságok indokolták.
Felújítása újból szükségessé vált.

Nincsenek megjegyzések: