2009. április 22., szerda

Árpád Bridge or Árpád híd

Helyén már a III. században is híd húzódott, amelyet a rómaiak építettek. Építése 1939-ben indult meg Kossalka János tervei szerint. A munkálatok 1948-1950 november 7-ig tartottak, melyet Széchy Károly és Sávoly Pál irányítottak. 1950-ben avatták fel a hídat Sztálin néven. 1970-es években kezdték meg a kiszélesítését, amelyet 1984-ben fejeztek be. Gyakorlatilag két új hidat építettek az eredeti mellé, a meglévő pillérek meghosszabbításaira. Érdekesség, hogy a munkát állványozás nélkül hajtották végre. A híd 983 méteres hosszúságával sokáig Közép-Európa leghosszabb hídja volt, szerkezete szerint ún. gerendahíd. Végleges nevét a honfoglaló magyar törzsek vezéréről, Árpád fejedelemről kapta.

It is the northernmost public bridge of the capital and the longest bridge in Hungary, spanning about 2 km (1.24 mi) with the sections leading up to the bridge, and 928 m (0.58 mi) without them. It is 35.3 m (116 ft) wide with pedestrian and bicycle paths.
Construction began in 1939 by the plans of János Kossalka. It was planned to be named "Árpád Bridge" after Grand Prince Árpád, the second Grand Prince of the Magyars.
Due to World War II, the bridge was finished only after the war in 1950. Because of the communist regime then ruling Hungary, the bridge was opened as Stalin Bridge (Hungarian: Sztálin híd). The final construction works were directed by Károly Széchy and Pál Sávoly.
The name was changed back to Árpád Bridge in 1958.

Nincsenek megjegyzések: