2009. április 22., szerda

Margit híd or Margaret Bridge (sometimes Margit Bridge)

A Margit híd a főváros második állandó hídjaként 1876-ban épült, április 30-án avatták fel. Tervpályázatát 1871-ben írták ki, melyen az első díjat Ernest Gouin francia mérnöknek ítélték és a Societé de Construction de Batignoles nyerte el a szerződést a híd megépítésére 1872-1876 között.

Előtte a folyam, az új híd,
Még rajta zászlók lengenek:
Ma szentelé fel a komoly hit
S vidám zenével körmenet
Nyeré "Szűz-Szent-Margit" nevet.
(Arany János: Híd-avatás 1877)


Érdekesség, ha megfigyeljük a hídközepet és a Margit-szigetet összekötő szakaszt és képzeletben az útpályát tartó szerkezetet tükrözzük az útpálya felé, akkor kirajzolódik előttünk az elfektetett Eiffel-torony képe.

It was planned by the French engineer Ernest Goüin and built by his construction company, Maison Èmile Gouin (at present ‘’Société de constructions de Batignolles’’) between 1872-1876, the engineer in charge being Èmile Nouguier. Margaret Bridge is the second permanent bridge in Budapest after the Széchenyi Chain Bridge. This bridge leads up to Margaret Island, its two parts enclosing 165 degrees with each other at the embranchment towards the island. The reason for this unusual geometry lies in the fact the small extension to connect the Margaret Island was hastily inserted into the original design, but not built until two decades later due to lack of funds.

Nincsenek megjegyzések: